Środowisko na lekcjach

Środowisko jako przedmiot szkolny pojawia się już na pierwszym etapie kształcenia. Nie jest to jeszcze przedmiot nazwany, ale pojawiają się już istotne elementy, zarysy, dzięki którym już nasze maluchy są w stanie zaznajomić się z problematyką tego przedmiotu. Im starsze dziecko, tym bardziej rozbudowany staje się ten przedmiot. W początkowym okresie kształcenia przedmiot funkcjonuje z nazwą środowisko, jednak później zmienia się w biologię bądź w przyrodę. Mimo wiedzy ogólnej, takiej czysto szkolnej, środowisko to także pewien szczególny rodzaj mentalności człowieka. Już od najmłodszego, powinniśmy nasze dzieci uczyć wrażliwości, jeśli chodzi właśnie o środowisko. Powinny wiedzieć, że zabijanie słoni dla kości słoniowej, z której robi się biżuterię, jest złe i zupełnie niewłaściwe. Nie chodzi o to, żeby każdy stał się nagle wielkim ekologiem i przykuwał się do drzewa. Ważne jednak, żeby dzieci uczyły się dbać o środowisko naturalne, a więc, dziecko wie jak się zachować w lesie, nie niszczy drzew, nie hałasuje, bo pamięta, że jest tutaj tylko gościem. Takie dziecko, gdy dorośnie i będzie wiedziało, jak ważne jest środowisko naturalne, na pewno nie kupi sobie butów z krokodyla. W przyszłości natura będzie w jeszcze trudniejszej sytuacji, zasoby naturalne będą się kurczyć i dbałość o środowisko naturalne będzie niezwykle ważna. Dlatego należy już teraz uświadamiać swoje dzieci, by mogły zadbać o przyszłość naszej planety. Natura i dzieci powinny się spotkać bardzo szybko i warto o to zadbać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

error: Content is protected !!